2014-02-17

Foto från Antikmässan - Barntyger vi minns från 60-70 talet

Lotta Ahlvar visar upp några fina barntyger samt pratar bla Morris tyger....
Vi ser allt lite trötta ut men det var vi INTE, Pontus Silfverstolpe var pigg som en solstråle

Här berättar jag att detta tyg heter Gula Huset och är designat av A-M Netterda. Sen att hennes son Gabriel tittar ut genom fönstret. Tänk att denna bonad såldes på ikea på 70-talet och inte många visste vem som låg bakom den. Det är viktigt med dokumentation och att denna textilskatt inte glöms bort....

2 kommentarer:

Nära vill jag leva sa...

Hej Sara!

All lycka till i framtiden med samlande och böcker. Trevligt att träffa Oskarshamnsbo.
Upptäckte att din bok även fanns hemma hos mina föräldrar, tygtokig mamma hade tydligen tipsat bokhandeln efter att ha läst om dig.
allt gott från Eva

Nära vill jag leva sa...

Hej Sara!

All lycka till i framtiden med samlande och böcker. Trevligt att träffa Oskarshamnsbo.
Upptäckte att din bok även fanns hemma hos mina föräldrar, tygtokig mamma hade tydligen tipsat bokhandeln efter att ha läst om dig.
allt gott från Eva